Linas liv i limbo

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Lina - 25 oktober 2010 23:07

De hittade inget fel i svalget. Allt ser normalt ut. Nu ska barnkirurger i Göteborg titta på bilderna från tarmröntgen för säkerhets skull. Det fanns visst några små frågetecken som läkarna på vårt sjukhus ville räta ut, men med största sannolikhet finns det inte heller där något fel.


Vi har blivit introducerade för idén om en Peg, en sond som går direkt in i magsäcken från buken. Det är inte aktuellt just nu, men om det drar ut på tiden för Signe att lära sig äta så är det smidigare att ha en Peg på magen än en lång slang i näsan och halsen.


Jag orkar inte riktigt tänka på det nu. Det är bra att veta att det finns ett alternativ till den besvärliga sonden, men helst vill jag så klart inte ha något hjälpmedel alls. Jag vill bara ha en fungerande bebis, men nu tar vi en dag i taget och jag ska verkligen försöka att njuta lite. Inte bara oroa mig. Wish me luck!

Ovido - Quiz & Flashcards