Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Liten bortglömd?

Av Lina - 5 december 2013 22:27

Jag undrar om sjukhuset glömt bort oss, om de glömt Signe. Ja, sjukhuset som har ansvar för kontrollerna kopplade till hennes extremt tidiga ankomst alltså...

Barn som föds så tidigt som Signe kontrolleras lite extra fram till de är tre-fyra år. Signe träffade senast sin doktor i maj förra året för ett och ett halvt årskontrollen. I september samma år träffade jag honom ensam för ett samtal. I mars i år skickade vi in uppgifter om hennes längd och vikt. Efter det har vi inte hört ett jota.

Jag tänker att jag kanske borde höra av mig, men så tvekar jag. Vill jag att de ska träffa Signe? Vad kan de tillföra i våra liv? Kan ett besök göra skillnad för oss, för Signe?

Kan det göra skada? Tänk om de tycker att hon är för tunn, eller för kort. Är hon så liten att de glömt henne? Är de därför de inte ringer?


 

 
 
Ingen bild

malin

8 december 2013 12:20

Söt är hon i alla fall :-)
Vad väger hon nu?
Svårt att veta vad som är ok tycker jag. Vår läkare vill utreda det mesta och nu står ev röntgen med kontrastvätska och gastroskopi på deras lista. Vi väljer att avvakta. Sander börjar förskola i januari och då hoppas jag att han börjar äta. Riktig mat. Nu är det typ Näringsdryck för hela slanten.
Så länge han är pigg och har energi kännsdet hyfsat ok.
Kram på er!

 
Ingen bild

Tina Johansson

10 december 2013 00:54

Åh, vilken knasig situation... Med gudars vilken söt unge!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Skapa flashcards