Linas liv i limbo

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Lina - 7 februari 2013 23:05

Jag gick Hjärt-lungräddningskurs via jobbet idag. Viktigt, nyttigt. Och roligt. Fast när man tänker på att det skulle kunna bli skarpt läge är det naturligtvis inte särskilt lustigt. Men med en docka och glada arbetskamrater. Jag skrattade. Och när vi efteråt konstaterade att närmaste hjärtstartare från vårt jobb finns hos Socialdemokraterna och frågan ställdes om en nystart med en sådan möjligen påverkade den politiska övertygelsen skrattade jag ännu mer. Borde vi hämta en hjärtstartare från varje block för att inte verka politiskt bundna, undrade jag. Om manicken inte bara ändrar ansiktsfärg utan även politisk färg kommer snart varje parti att skaffa en, menade en kollega och då skrattade jag ännu mer.


Om du inte gått HLR-kurs, eller om det längesedan sist - gör det. Både hjärtkompressioner och skratt kan nämligen förlänga livet.

Ovido - Quiz & Flashcards