Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Viktigt?

Av Lina - 29 april 2013 19:11

Jag fick ett lite udda meddelande på mitt mobilsvar häromdagen. Ett meddelande som jag inte agerat på än eftersom jag inte riktigt vet vad det innebär.


Det var vår sköterska på BVC som ringde för att berätta att Signes läkare på sjukhuset skickat ett meddelande om att han ville ha en vikt och längd på Signe under april och om han inte hann de så fick de gärna hjälpa till med det. Eeeeh... Okej, nu är maj snart här och han hann uppenbarligen inte, ska vi ner till BVC då? Jag antar att läkaren vill ha uppgifterna för att kunna fundera över det där med tillväxthormoner, om det kan vara aktuellt för Signe eller inte.


Och som vanligt får jag en klump i magen när allt som handlar om Signes storlek kommer på tal. Jag vill bara springa in i en garderob, slå händerna för öronen och komma ut igen när hon blivit så stor och stark att ingen kan säga något annat än att hon är just stor och stark.


Men så funkar det ju inte riktigt. Jag får bara ta och komma över mig själv och göra det. Åka ner till BVC och låta lilla Pippi-Lotta stiga upp på vågen. Men bara jag tänker på hur de där siffrorna kommer att rulla fram och tillbaka innan de slutligen stannar, får jag ett tryck över bröstet. Trots att jag är både stor och stark så blir jag i det läget så oändligt liten, så ynklig och glaslikt skör.


Men jag ska göra det. Jag ska. Men kanske inte innan april är över.

 
 
Ingen bild

Sofia

29 april 2013 20:09

En stor varm styrkekram kommer här!

 
Ingen bild

Malin

29 april 2013 21:43

Styrkekram från en annan mamma med en yttepytte-tidigvattenavgångbebis-som-blivit-ganska-stor-men-ändå-liten.

 
Ingen bild

annanSofia

30 april 2013 13:45

Det låter jobbigt, men om Signe nu eventuellt behöver tillväxthormoner så är det väll bra om det upptäcks så det kan behandlas i tid? Ska på vanlig kontroll med min unge här snart, och de små frågetecken som finns växer sig lätt stora i mitt huvud. Men förhoppningsvis försvinner frågetecknen efteråt. Styrkekram även från mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Skapa flashcards