Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

HLR - HaLiteRoligt

Av Lina - 7 februari 2013 23:05

Jag gick Hjärt-lungräddningskurs via jobbet idag. Viktigt, nyttigt. Och roligt. Fast när man tänker på att det skulle kunna bli skarpt läge är det naturligtvis inte särskilt lustigt. Men med en docka och glada arbetskamrater. Jag skrattade. Och när vi efteråt konstaterade att närmaste hjärtstartare från vårt jobb finns hos Socialdemokraterna och frågan ställdes om en nystart med en sådan möjligen påverkade den politiska övertygelsen skrattade jag ännu mer. Borde vi hämta en hjärtstartare från varje block för att inte verka politiskt bundna, undrade jag. Om manicken inte bara ändrar ansiktsfärg utan även politisk färg kommer snart varje parti att skaffa en, menade en kollega och då skrattade jag ännu mer.


Om du inte gått HLR-kurs, eller om det längesedan sist - gör det. Både hjärtkompressioner och skratt kan nämligen förlänga livet.

 
 
Ingen bild

Maria

8 februari 2013 22:43

Varje polisbil i Sthlm har tydligen en hjärtstartare...tycker alla polisbilar borde ha det. Liksom lite "In Your face" till dem som har tatueringar med texten ACAB (All Cops Are Bastards)...

Lina

8 februari 2013 23:07

Visst borde dom! Ni är ju ofta snabbt på plats vid en olycka och borde kunna hjälpa till i väntan på ambulans.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards