Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Blä blä vita lamm

Av Lina - 30 maj 2012 22:58

 



Barn och djur alltså. Barn och djur. Det är något särskilt med det. Signe skrattade så hon kiknade när hon kom åt lammets nos eller ull. Och bredvid stod två föräldrar och flinade fåraktigt.


Jo och angående Signes rosa foppatofflor så vägrar hon ha på sig något annat. När vi skulle iväg till dagis häromdagen grinade hon så öronbedövande att jag fick stanna bilen på gårdsplanen och gå in och hämta tofflorna. Först när jag fått av henne de rejäla skor jag tyckte att hon skulle ha på dagis, och satt på de älskade rosa istället, byttes gråten mot stilla snyftningar. Snyftningar från ett kränkt barn som sedan blängde förebrående på sin mor hela vägen till förskolan.


Hon vet vad hon vill den ungen. Sanna mina ord. Hon är allt en riktig liten fårskalle hon med. 


 
 
Ingen bild

Therese

31 maj 2012 10:12

oj oj oj.. känner igen sko problematiken. Här hemma brukar Agnes vråla högljutt när hon inte får ha tex Kavatkängorna modell vinterfodrade till förskolan även fast det är 23 plusgrader ute.. Fast där gav jag mig faktiskt inte - någon måtta på galenskaperna får det vara! Strumpor i sandalerna (som hon oxå ville ha en dag) är ok, men vinterkängor nä..

Lina

31 maj 2012 21:37

Skönt att höra att det finns fler ungar som tycks onormalt envetna men ändå är normala på något sätt... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards