Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Svennepass

Av Lina - 18 maj 2012 21:56

Vi var och fixade pass idag och nej, vi var inte ensamma. Fler än vi hade kommit på att klämdag var en bra passdag. Och nej, vi blev inte snygga. Jag fattar inte hur det går till! Det måste finnas någon form av fulhetsregulator inbyggd i kameran som fokuserar på och lyfter fram fotoobjektets sämsta drag och egenskaper. Till och med barnen såg kriminella ut!


Men skit i det, det är ju bara tullpersonal som behöver se eländet och jag tror ärligt talat att de sett värre. Det viktigaste är ju att vi får lämna landet (och resa in i det igen så klart) och där ska väl inte fulhet stå i vägen får vi hoppas.


Vi ska iväg på svennecharter för första gången i vårt familjeliv. Jajjemen! Bamseklubb och hela baletten ska det bli. Allt ingår och jag ska inte lyfta ett finger. Det är min plan. Vi får väl se hur det går när vi väl är på plats vid de sju poolerna på området och Signe släpps lös.


Det är ett tag kvar innan vi åker och än så länge känner jag mig rätt så laid back. Vi behöver ju inte packa mer än andra familjer nu för tiden. Inga mediciner.  Ingen sondmat. Ingen pump. Inga slangar. Ingen extra knapp. Vi är en svennefamilj som ska åka på svennecharter med svennepackning. Just som jag vill ha det! Hoppas nu bara att tullpersonalen kan se igenom passbildernas brottsliga framtoning och se oss som de laglydiga och ordentliga svennar vi egentligen är. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards