Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Belly buttons

Av Lina - 17 maj 2012 22:40

Alvin målade en bild av Signe ikväll och jag måste bara få visa den. Det var grymt svårt att fota av en teckning på mörkgrönt papper, men jag tror att ni ser dem. Navlarna. Bägge två. (Lägg även märke till de markerade ljumskarna. De är visst i fokus i Alvins anatomistudier just nu.)


 


"Signe har två navlar", sa Alvin, och jag höll med. Så pratade vi om knappen som satt på magen förut. Han kom ihåg den och jag tror att han förstod att Signes andra navel är ett minne av den. Knappen... The button... It became a belly button. 


I övrigt snoras det en hel del här hemma. Så här ungefär.




Ja snorunge är vad hon är, men det fina i (snor)kråksången är att det inte påverkar hennes ätande. Inte alls faktiskt. Ja, inte mer än att hon äter mer snor än vanligt då. Vi är fortfarande helt förundrade över den matglädje som drabbat Signe efter magsjukan från helvetet och knapphålets läkande. Hon äter och njuter av det som aldrig förr och även rapporterna från dagis är positiva. 


Men liten är hon alltjämt, vår Signe. En liten minimänniska. Och bilden nedan gör mig helt full i skratt. Snacka om mini!


 

 
 
Ingen bild

Malin K

18 maj 2012 08:05

Hon må vara liten lilla Signe men ack så söt! Jättefin bild på barnen tycker jag!
O så fint A har målat!!!
Trevlig helg till er!
Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards