Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Ett barn är fött

Av Lina - 24 juni 2010 14:20

Igår kväll, klockan 22:47, kom hon. Vår lilla flicka. Signe. 1014 gram fjäderlätt.


Signe betyder "ny seger" och "den välsignade". Vi hoppas att hennes namn ska få sia om hennes framtid. Att hon som ny liten människa ska få vinna seger efter seger mot de hinder som nu ligger framför. Att hon ska få bli välsignad och att hon ska få bli till välsignelse för oss.


Vid datorn sitter just nu en stolt men oerhört trött tvåbarnsmor. Förlossningen var snabbt över. En timme efter att jag kommit in på förlossningssalen såg vår Signe dagens ljus för första gången. En liten, liten docka som pep och sprattlade. Fredric hann precis fram i tid för att kunna hjälpa mig med lustgasen under de sista tjugo minuterna av värkarbete. Han följde sedan med det läkarteam som tog hand om vår flicka för att hon skulle klara sig så bra som möjligt in i livet.


Ett par timmar senare kom jag upp till den sal på neonatalavdelningen som kommer att bli Signes hem den närmaste tiden. Preparerad från topp till tå med slangar och sladdar, uppkopplad till en lång rad pumpar och skärmar låg hon i sin kuvös med halvslutna ögon. Ett perfekt litet människobarn i miniatyr. Jag fick lägga min hand på hennes lilla, lilla kropp och känna hur den höjdes och sänktes av hennes livs första andetag. Varje inandning en nåd, varje utandning ett under.


Jag har bara kunnat sova några få timmar under den tidiga morgonen och varje gång jag vaknat till har min hand saknat den lilla buktningen. Vi har varit uppe hos henne ett par gånger under dagen och än så länge ser allt fint ut. Vi har fått bra information och stöd från både läkare och sköterskor, men alla är väldigt noga med att inte ge några garantier. Vi tar en stund i taget och går i tro.

 
 
Lådan

Lådan

24 juni 2010 15:00

Jättestort GRATTIS till lilla Signe!
Jag håller alla tummar och tår jag hittar att allt kommer att gå bra för er!

http://livetienlada.blogspot.com

 
Ingen bild

Erika Bjurbäck

24 juni 2010 15:41

Grattis till lilla Signe! Vilket fint namn ni valt! Jag hoppas precis som ni på seger efter seger, och välsignelse efter välsignelse... Kram

 
Lorelai

Lorelai

24 juni 2010 16:21

Grattis till din lilla dotter!!

http://www.frubrunett.blogg.se

 
Ingen bild

Rebecka

24 juni 2010 17:41

Välkommen Signe! Total lipsill här på jobbet. Stort grattis till familjen och tack och lov att mor och barn är vid liv. Vi ber om fortsatt välsignelse.

 
Ingen bild

Sandra, Sollentuna

24 juni 2010 19:06

jag fäller en tår av lycka att du har fått din lilla tjej och att allting gått bra än så länge. Jag önkar er all lycka!

 
Ingen bild

Lisa

24 juni 2010 21:44

Grattis Lina till dottern!! Skönt att höra att allt är lugnt än så länge. Vi ber för er och lilla Signe! Ber att ni ska få den styrka ni behöver alla fyra för att gå in i nästa fas! Stor kram Lisa och Lasse

 
Ingen bild

Sonja

24 juni 2010 22:20

Grattis till lilla Signe. Så hon ville ut o fira midsommar med er lilla fröken bråttom.
Massor med kramar o Lycka till från oss i Älvängen

Tänker på ER varje dag

 
Ingen bild

Monica

24 juni 2010 22:56

GRATTIS Lina och Välkommen Signe! Ber för er! Kram /Monica (PS. Johanna hälsar oxå!)

 
Ingen bild

fröken f

24 juni 2010 23:13

Grattis till er lilla dotter. Vilket jätte vackert namn ni givit henne. Jag har er mina tankar och hoppas att jag snart får träffa er alla snart tillsammans. Ska bli roligt att träffa A på dagis på nästa vecka och höra vad han tänker och har att säga om sin lillasyster Signe. Kram Fröken F

 
Cammo

Cammo

24 juni 2010 23:33

Ett stort grattis till lilla pyttelilla tösen! Jag håller både tummar och tår för att pyttetösen snart växer upp till en stor tös!

http://cammo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kalle och Frida

25 juni 2010 00:15

Stort grattis till er!! Vi sitter här på andra sidan nätet och följer vad som händer och tänker på er. Hoppas ni får en fin midsommar! Kramar från oss. (Lina du borde fortsätta med skrivandet någon gång i framtiden!)

 
Ingen bild

Anonym igen

28 juli 2010 11:10

Oj, nu kom hon alltså! (Jag som precis skrev kommentar några inlägg sen om hur fint du skriver). Jag fortsätter läsa med stor spänning och passar på att önska er och er lilla dotter allt gott! Hoppas att lilla Signe får växa upp som hon ska, utan men. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards