Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

En dag närmare målet

Av Lina - 18 juni 2010 20:03


Idag firar vi 26 fulla graviditetsveckor. Å hej å hå… På måndag har jag legat här i tre veckor och det jag ser fram emot nu är nästa viktuppskattning där jag hoppas på en fostervikt på minst ett kilo. Dit borde vi ha nått i slutet på nästa vecka.


Min egen vikt är däremot inget jag uppskattar. Jag ska inte klaga på mina fina besökare, men de skämmer bort mig. Min usla karaktär och den allmänna tristessen här kombinerat med givmildheten hos nära och kära ger alla förutsättningar för en präktig rondör. Jag vågar inte redogöra för alla godsaker jag smällt i mig sedan jag kom hit men jag kan avslöja att bland annat en Paradisask, ett otal antal chokladkakor, diverse bakverk och en hel del glass passerat i revy. Undra om små barn i magen kan utveckla diabetes. Det vore väl min tur i så fall. Insulinsprutor direkt igenom magen, en decimeter långa kanyler.


Ja, ja… För att ni inte ska tro att jag fläskat på mig allt för mycket så kan jag säga att jag idag väger två kilo mindre än jag gjorde då jag ”vägde in mig” på mödravården i februari. Sjukhusvistelse och smärta sätter sina spår. Jag var hemma hos en vän för några veckor sedan. Vi var tre tjejer och kom på något sätt in på ämnet viktminskning. Vi har alla små barn hemma och graviditetskilon runt midjan. Jag informerade lite skämtsamt om att de borde prova sjukhusdieten, med den hade jag själv gått ner sju kilo på två månader. Jag såg hur det glittrade till i ögonen på en av vännerna. Vad var det för diet? Den hade hon inte provat! Hon såg lite skamsen ut när hon förstod att jag menade sjukhusvistelse, sjukhusmat, ständig smärta och biverkningar från medicin i form av illamående. Men, men… Vad gör man inte för en tilltalande figur?

 

Nä, nu ska jag ta en bulle till. Något roligt ska man ju ha här i livet.




 
 
jenny

jenny

18 juni 2010 22:45

Hej
skönt att varje dag kunna läsa att bebisen ligger kvar där den ska!! Märkligt det här med bloggar. Känner inte dig, har ingen aning om vem du är, men ändå kan jag kolla flera gånger om dagen om du har skrivit något, för din blogg berör verkligen. Hoppas att allt ska gå vägen för er! Sen skriver du väldigt bra och personligt om allt hemskt du har varit med om, och givetvis de glimtarna som dyker upp mitt i allt det jobbiga, och jag vet inte om jag hade fixat så mycket som du har gjort! Du har verkligen kämpat så hoppas nu verkligen att h*n trivs ypperligt i "lite" vatten!!!

Sköt om ER så gott det går! kram

http://jensansblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Erika Bjurbäck

18 juni 2010 23:13

Det är rätt, ta en bulle till! Det hade jag också gjort. Tänker på dig! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards