Linas liv i limbo

Alla inlägg den 2 december 2013

Av Lina - 2 december 2013 21:56

Nu mina vänner... Nu är det lucköppningarnas tid. Hela bloggosfären exploderar av julkalendrar i olika färger och former och jag tänker inte vara sämre jag. Jag ska också ha luckor på min blogg! Men, det finns en skillnad mellan min kalender och andras: Det är bara jag som vinner på den. Sorry, men det är jag som sätter reglerna här.

Bakom varje lucka i min adventskalender finns nämligen en rimlig dos med träning för bara mig. Yepp! Linas träningskalender. Tjugofyra luckor, tjugofyra tillfällen att röra på kroppen. Vissa dagar kanske det bara blir en planka eller fem varv med hoppsasteg runt huset, vad vet jag. Huvudsaken är att det blir tjugofyra dagar i sträck med någon form av rörelse, inte bara kontorssittande, tågåkande och soffliggande.

Lucka #1: Sim och skutt som hjälptränare på Alvins simskola. Inte det mest uttröttande jag utsatt mig för kanske, men jag tog på mig en baddräkt i Sverige i december och det ger automatiskt poäng.

Lucka #2: Ny på nytt gym. Premiär för mig på nyöppnat gym i grannskapet. Jag har inte befunnit mig på en liknande inrättning sedan innan jag fick barn för snart sju år sedan, tror jag, men jag ger det en chans för att klara det springovänliga vintermörkret. Lite crosstrainer, lite "lyft och vrid och hoppas att ingen kommer fram till dig och säger att du kommer att skada dig om du inte slutar", en skvätt planka och lite spring.

När man läser om livsstilsförändring och att skapa nya, goda vanor så ramlar man snabbt på det goda rådet att berätta om det man tagit sig för för andra. Nu gör jag det och jag tänker fortsätta göra det varje dag ända fram till jul.

Önska mig lucka till!


    

PS. Häng på om du vill. Det finns plats för fler i varje lucka. Skriv en rad om du vill hoppa in i kalendern så kan vi peppa varandra. DS.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards