Linas liv i limbo

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Lina - 5 december 2013 22:27

Jag undrar om sjukhuset glömt bort oss, om de glömt Signe. Ja, sjukhuset som har ansvar för kontrollerna kopplade till hennes extremt tidiga ankomst alltså...

Barn som föds så tidigt som Signe kontrolleras lite extra fram till de är tre-fyra år. Signe träffade senast sin doktor i maj förra året för ett och ett halvt årskontrollen. I september samma år träffade jag honom ensam för ett samtal. I mars i år skickade vi in uppgifter om hennes längd och vikt. Efter det har vi inte hört ett jota.

Jag tänker att jag kanske borde höra av mig, men så tvekar jag. Vill jag att de ska träffa Signe? Vad kan de tillföra i våra liv? Kan ett besök göra skillnad för oss, för Signe?

Kan det göra skada? Tänk om de tycker att hon är för tunn, eller för kort. Är hon så liten att de glömt henne? Är de därför de inte ringer?


 

Av Lina - 5 december 2013 21:45

650 meter bröstsim, varav typ 100 med en treåring på ryggen. Ja och så lite skutt och hopp och jox, men det spelar inte så stor roll för baddräkt i Sverige i december ger som sagt automatiskt poäng.

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards