Linas liv i limbo

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Lina - 22 januari 2013 23:33

Det är en halvtimme kvar till deadline, men han är redan golvad sedan länge och jag är så trött att ögonen går i kors. Jag ska tacka er ordentligt imorgon. Nu ska jag sova. Gott. Med min symboliska seger över trångsyntheten, misstänksamheten och bitterheten som huvudkudde. 


God natt.

Av Lina - 22 januari 2013 22:37

Herregud, detta är ju som en förlossning. (Fast mycket roligare.) Nu är det hur som helst inte långt kvar. Några krystvärkar kvar bara så är den ute. Vinsten alltså, triumfen, segern, om än symbolisk så viktig.

Av Lina - 22 januari 2013 21:22

Nu! Nu är jag taggad!


Jag råkade nämligen se att mitt inlägg om kommentarer hamnat på sjunde plats över Bloggplatsens mest kommenterade inlägg idag. Oooooh… Nyfikenheten i mig tog överhanden och jag var bara tvungen att gå in och kolla vilka mina kombattanter på listan var.


Det var en blandad skara kan man säga, med som klar etta på listan återfanns Thoralf, riksdagsledamot för SkenDemokraterna, eller förlåt, jag menar SverigeDemokraterna i Kalmar. Jag ögnar snabbt igenom kommentarerna och ser att det mest är likasinnade som verbalt skakar varandras rasiststånd i kommentatorsfältet och jag tänker att… tänker att… Ja, jag tänker att han kan inte få vinna helt enkelt! Hur kan hans kärlekslösa inlägg vara det som engagerar mest idag? Vad säger det om vår omvärld? Vad säger det om oss?


Så kom igen nu! Kommentera ner honom i källaren nu. Om hälften av alla er som läst på bloggen idag skriver en rad så klår vi honom! Även om det bara skulle vara en rent symbolisk seger så skulle det kännas så gott att få lägga sig ikväll med den som huvudkudde.


Dela inlägget på Facebook och be dina vänner om kommentarer i bloggen, uppmana grannen att skriva något, tvinga maken att plita ner en rad. Gör nått! För att kärleken alltid är större än hatet…


Av Lina - 22 januari 2013 10:37

Och här sitter jag på jobbet och har det bra i någon form av kommentarsregn. Ibland lönar det sig att gnälla lite. He he. Och som grädde på moset fick jag det här. Och från och med idag tittar de här två ner på mig från anslagstavlan.


 

Hur bra är inte det då? (Jag jobbar hårt också, bara så ni inte tror något annat.)

Ovido - Quiz & Flashcards