Linas liv i limbo

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Lina - 23 januari 2013 21:57

Oj, oj, oj. Vilken kväll det var igår! På knappa två och en halv timme, bara genom bloggen och Facebook, gick jag från ungefär 100 läsare och kanske tio kommentarer till närmare 500 läsare och nästan 90 kommentarer!!! Thoralf, skendemokraten, han fick bara 53 kommentarer och jag tror inte att någon av dem innehöll minsta uns av kärlek eller omtanke.

Ni kommenterade alltså mest på hela den här bloggplattformen igår och som en bieffekt av det seglade min blogg upp som sjua på hundra-i-topp-listan över antal unika bloggbesökare under dygnet. Och var fanns Thoralf på den listan då, kan man undra. Hur poppis är han? Får han över 4 % av läsarna?

Svaret på den frågan är ett fett NEJ! Han finns inte med på den listan alls, varken före eller efter min lilla kupp. Slutsatsen blir alltså att det är väldigt få som läser det han skriver, men att dessa få gillar att säga saker som "eller hur", "precis", "ut med svinen", "ner med asylturisterna" och "bort med bidragsutsugarna" till sig själva och till varandra om och om igen. Mätningen visar med andra ord att det handlar om några få individer som låter som om de var många. Tänk om det kunde vara en sanning även när det gäller nästa opinionsmätning.

Idag ligger han hur som helst etta på kommentarstoppen igen, men jag ligger hack i häl och bara vetskapen om att jag med en liten vink kan putta ner honom om jag vill räcker för mig. He he.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga till er, men typ TACK! Jag hoppas att ni, liksom jag, fick ett större hopp för hela mänskligheten igår. Även om det så klart handlade om en högst symbolisk handling så vill jag ändå tro att det visade en liten, liten glimt av styrkan i den goda kraft som finns runtom oss, varje dag, i människor i vår närhet.

Ovido - Quiz & Flashcards