Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 8 september 2012

Tid och otid

Av Lina - 8 september 2012 15:51

Alvin och Fredric har åkt iväg på kalas och jag är hemma med Signe. Hon har fortfarande en vattenfylld blåsa kvar på foten och vi vill så klart inte smitta ner festen med pesten. Så vi tjejer fick inte följa med. 


Just nu sover lilla pricken och jag blir som vanligt helt yr av alla möjligheter. Ensam. Med tid. Jag vill städa hela huset, baka något gott, bara sitta och stirra framför mig, titta på en film, läsa en bok, se något på TV, sova en stund, tvätta fönstren, lyssna på ett radioprogram, laga mat till matlådor, ringa en kompis, röja i trädgården, vika tvätt, skriva en massa, sortera ut kläder, rensa bland leksakerna, beställa foton för framkallning…


Hittills har jag sovit en stund med Signe och så har jag lyssnat på en radiointervju med Underbara Clara samtidigt som jag skrev det här. Om det blir så mycket mer än det gjort vet jag inte. Signe brukar inte sova middag särskilt länge och när hon väl är vaken brukar all tid gå åt till att i alla fall inte förvärra läget. Ni vet, i alla fall inte få det ännu stökigare, ännu smutsigare, ännu hungrigare. Men något mer ska jag få gjort idag. Baka kanske. Eller stirra framför mig. Jag får se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards