Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Vi går mot ljusare tider

Av Lina - 9 augusti 2010 23:19

Idag fyller jag år. Inget märkvärdigt i sig kanske, det gör ju de flesta en gång per år, det som gör det fantastiskt är den present jag fick – en promenad ute i friska luften tillsammans med Fredric och Signe. Det är utan jämförelse den finaste gåva jag någonsin fått på min födelsedag.


Vi badade vår lilla docka, tog på henne nya fina kläder, en liten mössa och rosa små sockar. Hela hon blev föresten en dröm i rosa och vitt, en karamell så söt som socker. Barnvagnen lastades med syrgastub och övervakningsskärm för att kunna följa syresättning och puls. Lilla S kopplades upp till all apparatur, bäddades ner i nytvättade lakan och så gav vi oss i väg. Jag tror att våra leenden räckte från mitt högra öra till Fredrics vänstra och sedan tillbaka igen när vi vandrade ut från avdelningen.  


Promenaden blev inte särskilt lång, men det spelade ingen roll. Vad vi fick var ett kvitto, en bekräftelse på att vi kommit lång väg på vår resa. Än har vi inte vandrat klart, flera veckor ligger framför än, men vi kommer att få allt större handlingsfrihet. Vi kommer att kunna gå ut från avdelningen in till vårt föräldrarum och ut på promenader. Vi får tid för oss själva, utan personal tätt inpå oss. Med mer sådan tid blir förhoppningsvis sjukhusvistelsen mer dräglig och mindre kvävande. Det tror vi på. Hurra, hurra, hurra, hurra!



 
 
Ingen bild

fröken f

10 augusti 2010 07:16

Stort grattis på födelsedagen L och till att världen öppnar upp sig för er och lilla S. Det är underbart att läsa allt du skriver. Som någon tidigare skrivit skulle din text passa sig i bokform. Stor kram Fröken F

 
Lorelai

Lorelai

10 augusti 2010 07:58

Grattis på födelsedagen!!!!

http://frubrunett.blogg.se

 
Ingen bild

Linda W

10 augusti 2010 08:07

ja... vilken present!! Jag undrar om inte du kände mitt leende hemma hos dig:-)

 
Ruth

Ruth

10 augusti 2010 09:37

ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !
Vilken fin present du fick. Nu fick ni känna på riktig familjelycka, vilken känsla så stor, bara ni 3 utanför sjukhusets sterila väggar. Tycker denna resan går med snabba kliv nu, hoppas snart lilla gullet kan få slippa sina apparaturer som är ett hinder på många set. Hoppas du kan dela med dig av flera kort på lillan, tycker det är så roligt och fint. Det fria umgänget med Signe är starten på något stort, gläds otroligt med er.
En ICA-kasse full med vackra blommor till er alla !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Martin Edfeldt

10 augusti 2010 12:59

Det var en bra present Lina, den allra bästa du troligen kunde fått. Jag och hela familjen ser fram emot den dag, då vi äntligen får se lilla Signe i verkligheten. Underbart att det går framåt med henne, om än med små, små steg.

 
Ingen bild

Susanna

10 augusti 2010 17:30

Glädjetårar i mina ögon... Jag känner igen känslan! Grattis till dig kämpande moder!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards