Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 20 april 2013

Dagen D

Av Lina - 20 april 2013 22:40

Den har dagen har verkligen varit grym, i ordets allra mest positiva bemärkelse. Det blev dagen när solen bestämde sig för att börja värma på riktigt igen. Dagen när vi kunde äta frukost i solstolar vid husgaveln medan barnen lekte och kivades om vartannat runtomkring oss. Det blev dagen när jag sprang tre kilometer med P1 i hörlurarna utan att bli trött, drabbades av övermod och bestämde mig för att springa ett milslångt lopp i augusti. (Det borde funka även för en medgångslöperska som arkiverar springskorna när höstregnet kommer.) Det blev dagen när Alvin lekte med en kompis, klättrade i trädkoja och rev sina byxor sönder och samman medan vi andra åkte och köpte 750 liter jord, gödsel och mull, blommor, frön, sättpotatis och en rosa sprayflaska, bara för att Signe tyckte att den var fin. Det blev dagen när jag fick promenera hem i det fina vädret från lekkompisen eftersom jag inte fick plats i bilen med alla blommor. Dagen när penséerna äntligen fick breda ut sig i utekrukorna och vi åt tre olika sorters rester från veckan som gått till middag. Det blev dagen när jag kunde ligga på altanen och läsa en bok tills den fula fleecetröjan inte kunde hålla kvällskylan borta längre. Dagen när Alvin skjutsade runt Signe på trehjulingens flak i sådan fart att hon tjöt av skratt och vi fick tjata på dem att komma in till kvällsmaten. Det blev dagen när jag kunde fortsätta läsa raklång i soffan när barnen kvällsduschande och Signe sedan satte sig på min mage med sitt fuktiga hår i stora lockar runt ansiktet och sjöng "Ja må hon leva!" och utbringade ett fyrfaldigt leve för alla i familjen. Dagen då lilla spöket Laban inte fick prata till punkt innan John Blund tog över och sist men inte minst, dagen då jag skrev ett blogginlägg där alla meningar började på bokstaven d.

 
 
Skorpan och Loppan

Skorpan och Loppan

27 april 2013 10:13

Låter som en helt underbar dag :)

http://skorpanloppan.blogspot.it

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards