Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Dagisdag

Av Lina - 17 april 2012 22:27

En timme dagis gick hur bra som helst. Signe var lite blyg först, som sig bör, men sedan kom hon igång och byggde med klossar och nattade dockor och pärlade och slog dagiskompisar i huvudet som om hon aldrig gjort något annat. När vi skulle gå hem lade hon sig raklång på golvet, grinade och vägrade ta på sig jackan.


Bästa betyg med andra ord.


Nu har jag dessutom köpt stövlar till henne. Ett par ljusgröna skönheter i storlek 20. De är så små och söta att jag blir alldeles gråtmild när jag ser på dem.  Det är inte helt lätt att hitta så små stövlar, helt enkelt eftersom så små fötter sällan går ute i regn i rusk. De softar nog oftast i lurviga tossor eller mjuka kardborreskor som inte är gjorda för utelek. Men nu är gummistövlar i miniformat alltså funna och inköpta.


Utöver det har även en röd cykelhjälm inhandlats. Förskolan har som policy att hjälm måste bäras vid alla aktiviteter som inbegriper fordon av något slag. Det gäller alltså allt från Bobby car till cykelsläp. Hjälmen är inte jätteliten och söt utan mer normalliten. Jag har dragit ihop den så gott det går och den sitter hyfsat på Signes lilla huvud invändigt, men utvändigt är den stooor. Signe kommer med andra ord att se ut som en svamp där på dagisgården. En liten flugsvamp med foten i gröngräset och den röda hatten på svaj.


Giftigt.  

 
 
Ingen bild

Miriam

18 april 2012 09:56

Hej Lina!
Har inte varit inne här på jättelänge, men nu har minsann läst ikapp mig om både ups and downs. Ni är fantastiska och lilla trollet Signe helt otrolig!

Kram,Miriam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards