Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Vi flyter med flytande

Av Lina - 11 april 2012 21:33

 


Ja det är visst ute med fast föda nu för tiden. Det är flytande som gäller för Signe och det är okej med mig så länge hon får i sig dessa dyrbara kalorier. Soppa och näringsdryck gillas och det är väl inte så konstigt efter en så massiv omgång magsjuka som hon just genomgått. Då får man vara snäll mot magen och det är hon eftersom hon dessutom matar den med pepparkakor som får segla runt där inne på all soppa och chokladdryck.


Om jag ska bli lite matematisk så är det så att Signe skulle behöva nästan 1000 kcal per dygn för att gå upp fint i vikt. En flaska Frebini innehåller hela 300 kcal och idag har hon ätit lite mer än två flaskor, plus lite morotssoppa, en och annan pepparkaka, ett bett på en banan och en halv barnmatsburk med biff stroganoff som spätts ut med grädde. FATTAR NI!!! Det är hur bra som helst. Så bra att jag knappt tror att det är sant.


De där näringsdryckerna har aldrig stått högt i kurs innan men nu blir hon helt plötsligt helt glad bara hon ser flaskan. Det är en obeskrivlig känsla. Signe blir glad av mat.


Jag kan nästan inte ta in det.

 
 
Ingen bild

Lisa

11 april 2012 21:53

Härligt Lina!! Underbart!!

 
Malin

Malin

11 april 2012 22:05

Kan bara tänka mej din känsla, jag som är relativt ny på denna blogg får ett glädjepirr i magen då jag läser idag! Grattis och hejja!
Kram

http://livetsbilder.blogspot.com

 
Malin

Malin

11 april 2012 22:08

Just det - ni har säkert koll men jag kan ju tipsa ändå. Man kan göra jättegod smootie av banan, grädde, ägg och frusna bär. Vet ju inte om hon är allergisk eller så. Jag brukar lägga till lite vaniljsocker och lite florsocker. Vår dietist tyckte att det var bra näringsinnehåll i en sån. :-) Sonen gillar den verkligen!

http://livetsbilder.blogspot.com

 
Anna

Anna

12 april 2012 08:40

whatever floats your boat Signe, whatever floats your boat... :)

http://fridafilur.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards