Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Min smala olycka

Av Lina - 2 april 2012 22:40

Är det någon som har lite flyt att dela med sig av så har vi visst underskott här. Ett uns med tur hade också suttit fint. Lite medgång med. Kanske lite flax.


Jag fattar knappt att någon orkar gå in och läsa här längre. Jag har ju inte haft något trevligt att meddela på evigheter och det har jag inte idag heller.


Nu har Signe inte ätit ordentligt på nästan en månad. Först var det det där med den tänkta matdagboken som dödade all matslust, sedan blev det operation med medföljande svält och efter det följde feber och i det närmaste total matvägran. När det så äntligen såg ut att vända igen kom magsjuka och hög feber följt av diarré och ännu mer kräks. Där är vi idag och jag vill bara grina när jag ser hur mager och håglös min lilla flicka ser ut. Igår fick jag byta från vanliga midjebyxor till hängslebyxor eftersom de förstnämnda kanade ner till knäna på henne. Då mår en mamma inte bra. Då mår hon dåligt.


Men vad ska vi göra? Vad kan man göra åt en magsjuka mer än att vänta ut den? Vad ska vi göra? Vad gör man? Vad gör vi? Vad gör vi? Vad gör vi?

 
 
Ingen bild

Maria

3 april 2012 07:45

Pepp pepp, men det hjälper väl knappast... äter hon något alls? Bara satsa på sådant hon verkligen vill äta? Nutrilett? Välling? Smör? Messmör? Fy vilken jobbig situation ni har just nu!!! Stor kram till er!

 
Malin

Malin

3 april 2012 20:13

Nä, usch och fy...det är bara för jobbigt när nederlagen kommer slag i slag. Jag är övertygad att ni gör allt rätt och allt vad ni kan (av det jag lyckats få med mej då jag kikat bakåt i bloggen). Ta hand om varandra, och se till att må så bra ni kan under tiden ni väntar ut eländet!!! Skickar en massa uppmuntranskramar!

http://livetsbilder.blogspot.com

Lina

3 april 2012 21:06

Tack.

 
Ingen bild

Sofia

3 april 2012 21:19

Usch, jag förstår att det känns tröstlöst. Magsjuka uppepå alltihop. Stackars Signe, och er också. Instämmer med Malin, Jag tycker också att ni verkar göra rätt, och se till att ta hand om varandra. Kram på er och hoppas det vänder fortare än kvickt. Om ett tag hoppas jag ni kan se tillbaka på det här som en ny "botten", och att det bara går framåt härifrån. hoppas och håller tummar för er!

 
Ingen bild

Andrea

3 april 2012 23:41

Signe kom igen nu då... Nu har du busat färdigt... Visa nu mamma och pappa att du kan, vi vet att du kan, vi tror på dig. Det var ju du som peppade oss och Stina. Sänder över tonvis med styrka och kraft... KRAM

Lina

4 april 2012 21:34

Tack. Det behövs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards