Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Ljuv musik

Av Lina - 13 juli 2011 19:49

Det sörplande ljudet från en vällingflaska som dricks tom. Finns det något bättre? Jag tror inte det.


Igår fick jag höra det ljudet för första gången sedan Alvin, fyra och ett halvt, slutade dricka välling. Det var underbart, genererade stående ovationer samt krav på da Capo. Signe är inte den som är den, så hon hörsammade omedelbart sina föräldrars önskan och drack upp den andra omgången välling med. Samma ljuvliga slurp. Vi trodde knappt våra öron och hällde upp en skvätt till, men någonstans halvvägs genom den fick hon nog.


Totalt drack hon runt 140 milliliter, vilket med Signes mått mätt är ungefär det samma som att på egen hand dricka upp en gammaldags drickaback. Fantastiskt.


Och så har hon sagt sitt första ord. Hon valde att börja med det bästa ord jag kan tänka mig för henne.


Hon sa ”Gott”.


 
 
Ingen bild

fröken sandra

13 juli 2011 20:27

Helt fantastiskt! Jag säger bara det!

 
Frida

Frida

13 juli 2011 21:07

Underbart!

http://www.erikochfrida.blogspot.com

 
Ingen bild

Sonja o Martin

13 juli 2011 21:07

Vad härligt att höra. Signe är visst riktigt på G nu, med att äta mat. Underbart och vad är mer passande ord för henne och börja säga än just "gott"

Massor med lyckatillkramar från oss

 
Kajsa

Kajsa

13 juli 2011 21:10

Gott att läsa!

http://www.whythiskjs.blogspot.com

 
Ingen bild

Sofia

14 juli 2011 08:53

åh vad härligt!!

 
Drullputta

Drullputta

14 juli 2011 14:09

Inte annat än att man får tårar i ögonen!! Så underbart!!
Kram

http://www.drullputta.blogspot.com

 
Karin

Karin

14 juli 2011 16:29

Åh vilka gläjande och härliga nyheter. Vällingen är toppen, då får de i sig så mycket näring. Gustaf är helt besatt av välling!

Så underbart att få det första ordet kopplat till mat också!

Vilken kamp ni har, och vad härligt det är när det går bra, jag gläds med dig och familjen!

Sommarkram från Karin

http://handins.blogspot.com

 
Therese

Therese

15 juli 2011 16:53

Oj, jag blev nästan tårögd här!! Gud så underbart att hon äter så bra. Duktiga duktiga Signe!! Kram Therése

http://www.billaba.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards