Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Prisad

Av Lina - 4 juni 2011 09:24

 


Jag har blivit tilldelad ett ”award”. Det är helt nytt för mig och jag känner mig så där lite tantigt glad att jag får någon slags uppmärksamhet som sådana där riktiga bloggare säkert brukar få. Själv har jag inte fattat än att jag bloggar, att jag är en bloggare, att jag finns i bloggosfären. Men nu har jag alltså fått ett award, en gest av uppskattning från en bloggare till en annan och det måste ju betyda att det är just en sådan jag är. En bloggare alltså.


Det är Karin på Tösabiten som skickat awardet (korrekt ändelse på det någon?) vidare till mig för att jag ”kämpar på för att få vardagen att bli någorlunda normal och har ett sätt att skriva som är alldeles underbart.” Sådant blir man så klart glad av att läsa om sig själv. Awarden ska skickas vidare till fem bloggare med mindre än 100 följare, men innan dess ska man berätta åtta saker om sig själv. Okej… Åtta saker om mig själv ska jag väl fixa, men det där med andra bloggar blir tyvärr värre. Jag måste erkänna att jag inte är en speciellt flitig bloggläsare själv, men jag ska fundera lite. Under tiden kan jag väl berätta att jag


1. tycker att ogräsrensning är något av det mest avkopplande man kan ägna sig åt.

2. utan att skämmas det minsta kan skratta så jag kiknar åt mina egna skämt.

3. älskar foppa-tofflor, trots att de är fula som stryk, och måste stålsätta mig för att inte åka längre bort än till ICA med dem på.

4. på ett av mina sommarjobb städade Alice Coopers hotellrum. (Han åt corn flakes till frukost.)

5. själv har lagt golvet i nästan hela vårt hus.

6. en gång tyckte att det var en bra idé att lifta utan hjälm med motorcykelburna italienska män i Österrike. (När jag tänker på vilken extremt dålig idé jag tycker att det är idag så känner jag mig lite gammal.)

7.varken är Shabby Chic eller Odd Molly, trots att jag är 30+ och bloggar.

8.ofta önskar att jag vore sexigt sval och väl övervägd i allt jag gör och säger, trots att jag tycker att personer som är det är något av det tråkigaste som finns.


Okej, fem bloggar var det…

1. Bloggen om Adina så klart, eftersom den ger hopp till alla oss med barn som inte vill äta.

2. Bloggen om Frida eftersom den innehåller lika stort mått av strävan som min egen, plus en massa fina bilder.

3. Bloggen om Malin vars fostervatten, precis som mitt, läckte ut alldeles för tidigt med evigheter på sjukhus som följd. Hon är fortfarande kvar där och kämpar för en liten välskapt Sander med sjuka lungor.

4. Bloggen där Therese skriver om det hon syr. Den leder vidare till en massa andra handarbetande, talangfulla kvinnor landet runt och sådana är sannerligen värda all uppmärksamhet de kan få.

5. Sist med inte minst en handfull hat mitt i all mamma- och sicksackkärlek. I bloggen ”Dagens hat” skriver två anonyma skribenter på ett oerhört underhållande sätt om saker de stör sig på i vardagen.


Så, dessa fem får alltså ett award från mig. Slit det med hälsan kära bloggkollegor.

 
 
Karin

Karin

4 juni 2011 10:43

Härligt att du uppskattade tanken!

http://handins.blogspot.com

 
Malin

Malin

4 juni 2011 14:35

Men shit så fint av dig! Nu sitter jag här ute, vid kaffemaskinen du vet - o gråter en skvätt. För att du är så fin o har nominerat mig! TACK! Hinner kanske inte skriva 8 saker om mig själv nu men du ska veta att jag verkligen uppskattar att du tänker på mig. Härligt att lilla fröken lärt sig sitta! Så söt hon är!
Trevlig helg!
Kram Malin

http://www.malinkjellberg.blogspot.com

 
Anna

Anna

4 juni 2011 22:18

Tack fina Lina! :) Jag blev väldigt glad! Fick dock prestationsångest om de åtta sakerna och kom inte heller på fem bloggar i brådrasket så det får vänta. :)
Det här är sjunde gången jag försöker få iväg kommentaren... först skrev jag fel kod men nu har jag fått anmärkningen "Du skriver för fort" fem gånger. Eh? Sista försöket.

http://fridafilur.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

6 juni 2011 20:15

Tusen tack, Lina! Det var gulligt av dig! Får man skicka tillbaka awarden också eller måste det vara en annan blogg? :) /Åsa

http://thegrazjourney.wordpress.com

Lina

6 juni 2011 22:50

Ha ha, jag kan inte riktigt regelverket kring awards men jag tar gärna emot det ett varv till om det är så. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards