Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Min knäppa (katt)unge

Av Lina - 12 maj 2011 23:53

Lite klokare av alla mina efterforskningar så försöker jag tänka på att faktiskt låta Signe bli lite hungrig mellan varven. Innan har i stort sett bara klockan styrt när hon ätit, men jag försöker lyssna lite bättre på själva huvudpersonen nu. Jag ögnade just igenom någon slags sammanfattning av en rapport som WHO publicerat där man pekade på fördelen med att sondmata "på begäran" (on demand) istället för att bara låta kalori- och tidsschema styra. "Börja mata när barnet är hungrigt och sluta när det är mätt." Det låter ju hur självklart som helst för den som aldrig haft ett svårt sjukt barn, men för oss andra är det "rocket science".


Jag lyssnar mer och vi tränar mer. Några gånger om dagen inleder jag måltiden med att erbjuda "riktig" mat. Hon gapar inte efter den men jag tillåts hyfsat ofta att med mitt finger lägga lite mat på hennes läppar, som hon sedan slickar i sig lite försiktigt. Idag har jag "matat" henne tre gånger och hon har kanske fått i sig sammanlagt en tesked med gröt, puré och mosad banan. Verkligen inte mycket med andra ord, absolut inget att leva på, men otroligt mycket mer än inget.


Igår fick vi något slags genombrott när jag äntligen kom på ett sätt som hon accepterar för att få lite vatten i sig. Det behövs, inte minst för tändernas skull. När det gäller den fulländade tekniken så låter jag videon tala för sig själv…



 



 
 
Ingen bild

Syster Sara

13 maj 2011 07:02

Åh vad det värmer i ens mosters hjärta att se sin lilla docka testa på lite vatten. Kämpa kämpa kämpa. Vi står precis bakom er och tar emot om nu faller <3

 
Anna

Anna

13 maj 2011 07:25

*fniss* alla sätt är bra! Inte så mycket gapa, bara lapa... men kanske lite kladdigare än en kattunge? Lika gosig och söt hur som helst.
Tycker att Signe och du verkar vara på god väg mot något bra.
/Anna

http://fridafilur.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards