Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Halvt år - helt slut

Av Lina - 28 december 2010 22:01

 

Nu har det gått sex månader sedan Signe kom till oss. Då – en liten späd fågelunge som rymdes i sin mammas ena hand. Nu – en rund och fin unge på över fem kilo.


Jag är glad. Det är klart att jag är det. Glad att hon växer och mår bra. Samtidigt så finns det inte ork kvar i mig för några översvallande känslor alls. Jag går liksom på autopilot och är lite småglad ibland men småsur för det mesta. (Helsur som ni frågar min andra hälft.) Signe äter inte en droppe och jag orkar inte ens försöka göra något åt det. I kontakten som vi har med sjukhusen så undrar de om vi provar puréer, om vi ger munmassage, om vi… Ja jag vet knappt allt de undrar. Jag vet bara att svaret är nej. Jag ger inga puréer för dem kräks hon av. Jag försöker inte massera hennes lilla mun för hon kan kräkas bara av en strykning över läpparna. Så, kanske får vi skylla oss själva. Kanske är det vårt fel att hon inte äter. Om jag bara lade några timmar till på att mata och torka kräks så kanske allt skulle vända och livet skulle le mot oss igen. Eller inte.  


Ärligt talat så vill jag bara att det här året ska vara över. Jag vill lämna 2010 bakom mig, vända blad och börja på ett nytt, ljusare kapitel. 2011 – året då vi blir en hel, glad och stark  familj igen. Ska vi säga så?


 



 
 
Ingen bild

Lisa

28 december 2010 22:45

Vi säger så tycker jag!

 
Ingen bild

caroline

29 december 2010 12:39

Det tycker jag vi säger och så vill jag lägga till då jag ser på bilden att du har en ooootroligt söt unge!

 
Drullputta

Drullputta

29 december 2010 17:30

Det låter som en bra idé! :) Va söt hon är!! Alma har också den tunikan, så himla fin..
God fortsättning!
Kram

http://www.drullputta.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda Boge

29 december 2010 19:51

Så himla söt hon är er fina Signe. Vi önskar er en nystart och ett gott nytt 2011. Kramar familjen Boge

 
Karin

Karin

29 december 2010 23:13

Det låter bra! Men hon är en riktigt go tjej på bilderna, tack för att du delar med dig!

Tufft år för er familj, hang in there!

Gott nytt år från en trogen läsare!

/Karin

http://handins.blogspot.com

 
Ingen bild

fröken f

30 december 2010 11:29

Du har en flicka som är söt som socker. Och en härlig son som sprider mycket glädje omkring sig. 2011 blir säkert mycket bättre ska du se. Gott nytt till er och en god fortsättning :)
kramar fröken f

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards