Linas liv i limbo

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Lina - 11 september 2013 21:19



...with me, myself and I.

 

Av Lina - 11 september 2013 20:39

Jag är dålig på att vara ensam. Eller, jag kanske snarare är väldigt bra på att vara i grupp. Jag vet inte vilket. Hur som helst så gillar jag inte att vara själv i för långa stunder.


Men i korta stunder… Då kan jag gilla det jättemycket. Bara en sådan sak som att få gå på toa utan sällskap. Sådan lyx uppskattar jag.


Idag är jag i Stockholm på utbildning. Jag har åkt upp ensam, ska stanna över natten och när andra kursdeltagare frågade vad jag skulle göra ikväll svarade jag lite svävande att jag skulle bo på hotell. Visst kände jag det sociala trycket, att jag borde frågat efter vilka som skulle gå ut och äta middag och så, men jag ville vara ensam. Helt ensam. (Ni vet så där ensam som man kan bli i en storstad.)


Nu sitter jag på hotellrummet efter att ha varit helt ensam i gymmet i en och en halv timme. Jag ska duscha. Ensam. Gå ut och äta något med bara en bok som sällskap. Kanske promenera runt en sväng helt själv och sedan sova. Ensam. Utan man, barn eller katt i sängen. Bara jag och jag och jag mellan lakanen. F-A-B-U-L-O-U-S!


(Här skulle det kunna komma ett credo till min man och mina barn som jag älskar mer än allt annat och till katten som jag inte tycker illa om på något sätt, men det känns överflödigt. Sån´t fattar ni väl ändå. Jag vill ju ändå inte vara med dem 24-7.)


Så, nu ska jag fortsätta att sätta i mig denna lilla dos av ensamhet. Men ingen överdos, inte för mycket. Lagom är bäst och imorgon är det över. Då kommer jag hem igen och får sällskap ända in på toa.

Skapa flashcards