Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Sport sportare sportast

Av Lina - 25 augusti 2013 22:37

Tre generationers spring på en helg. Och så lite cykel och annat på det.

Lördag kväll. Midnattsloppet tillsammans med min pappa. Jag sprang och sprang. Först outtröttligt. Sedan jättetrött. När målet till slut kom kom det en snöplig sekund för sent för att jag skulle nå mitt mål. Men det gjorde alls ingenting för mina ben var starka och mitt hjärta trodde på ett nästa år med nya mål och både fler och snabbare steg.

Söndag morgon. Var jag på mitt livs första rejvfest igår och har förträngt det? Huvudvärk. Benvärk. Hjärnvärk. Hej Resorb och godnatt på nytt världen.

Söndag eftermiddag. Alvin springer en hel kilometer, får medalj, tappar ännu en tand, cyklar sig till ännu ett par skrubbsår och är så stor att jag inte vet var jag ska få rum med alla känslor. Signe drar runt på trehjuling med en frisyr som går i ett med hjälmen. Igår fick hon lila glasögon som hon valt själv men vägrar ha på sig. Hon vägrar även ha på sig annat än klänningar, som hon i sin tur vägrar ha på sig om hon inte får ha byxor under, vilka hon i sin tur vägrar ha på sig om hon inte får ha trosor med Hello Kitty på. Jag andas och skulle gärna byta ut syret i atmosfären mot nytt, frisk tålamod eftersom det tycks ta slut precis hela tiden.

Och jo, i fredags firade vi tio år som gifta. Ett firande som med månaderna krympt från planer på en weekend utomlands på tu man hand till kvällsmat med ungarna och en skål färska räkor.

Och så har vi skaffat katt. Vilken helg.

 
 
Ingen bild

Therese

25 augusti 2013 23:28

Sicken helg Lina!!! Å jäklar vad grym du var på midnattsloppet! Snöpligt med sekunden - visst - men kanske var det för att tanten framför inte lät dig komma förbi, eller för att tjejerna framför absolut skulle springa i bredd och inte lät dig passera, visst ?!? Nästa år tar du igen det med råge!!

Lina

26 augusti 2013 06:01

Yes!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards