Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

We did it!

Av Lina - 13 juli 2013 23:54

Vi tvättade och målade hela huset på bara lite mer än fem dagar. Tjoho! Vi fick värdefull hjälp från grannar och min bror, men det allra mesta har vi gjort helt själva. Som vi har jobbat. Barnen har fått se på TV och spela iPad som aldrig förr, vi har ätit typ stekt ägg till middag och husets insida är i fullständigt förfall men vad gör det? Vi är klara. Vi har semester. På riktigt.

Fredric har rivstartat ledigheten med rejäl tandvärk, en kind lika svullen som hamsterns, ett besök på akuttandvården och halva semesterkassan nerborrad i en trasig tand. Antibiotika hör ju sommaren till, eller hur var det nu? Stackare... Men vi har i alla fall nymålat hus.

 
 
Camilla

Camilla

14 juli 2013 06:44

Wow! Imponerande! Vi har målare här och de är inne på andra veckan nu med målningen. Vårt hus ser ut att vara mindre en ert, dessutom. Med facit i hand hade vi gjort ett bättre jobb själv och varit lite rikare på kuppen. Bra jobbat!!!

http://Omlivetefter.blogspot.se

Lina

14 juli 2013 21:22

Kanske är det vår nya karriär. :-) Du kan väl berätta för målarna om hur snabba amatörer kan vara. Det skulle de säkert uppskatta.

 
Ingen bild

TinaLill

14 juli 2013 16:13

Men så bra att ert hus är färdigtvättat, då har ni ju banan inne och kan komma och hjälpa till med vårt ;) Jag bor bara några mil bort.... Jag lovar att bjuda på annan mat än stekt ägg! Deal?!?! ☺
Ha en fortsatt trevlig semester!!;

Lina

14 juli 2013 21:23

Tack för erbjudandet men jag tror att vi gjort vårt på fasadtvättarfronten för i sommar. Lycka till med ert hus!

 
C

C

20 juli 2013 15:19

Bra blogg! Vilken vecka föddes Signe i?

http://bokprinsessan.bloggplatsen.se

Lina

20 juli 2013 18:01

Hej C och tack för de värmande orden. Signe föddes tre månader för tidigt, i vecka 26.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards