Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Elementärt!

Av Lina - 16 juni 2013 22:07

 


Idag har jag sprungit en mil. För första gången i mitt liv. Jag är så galet stolt över mig själv att jag är in i det närmaste pinsam. Om jag skulle ha gått ner på affären så hade jag berättat om min bragd för alla jag mötte. Jag lovar.


För tre år sedan var jag konvalescent efter en diskbråcksoperation i mars. Jag hade knappt rört en muskel sedan i januari. I maj gick vattnet och jag blev ordinerad strikt sängläge på sjukhus. I juni fick jag barn tre månader för tidigt och bodde på ett sjukhus i flera månader i sträck. När Signe låg på neonatalavdelningen satt jag och storgrät över att jag inte orkade gå mer än några hundra meter innan jag blev andfådd. Min kropp var allt annat än glad, kan man säga, och jag med den.


Jag har fortfarande känningar efter operationen, en bortdomnad vad och en extrem krampbenägenhet i hela höger ben bland annat och när jag tog mina första springsteg förra året var jag glad över femhundra sprungna meter. När hösten kom lade jag skorna på hyllan och tog inte fram dem förrän i april i år.


Idag sprang jag en mil. Inte jättefort, men jag sprang, jag och mitt diskbråcksärr, min trivselvikt och min nästintill obefintliga tävlingsinstinkt. Kan jag så kan du!

 
 
Ingen bild

AnnanSofia

17 juni 2013 08:14

wow Lina, helt fantastiskt gjort!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards