Linas liv i limbo

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Lina - 21 maj 2013 23:18

Det hörs inte mycket här ifrån just nu. Jag vet.

Jag tror att jag funderar över om jag själv är tillräckligt intressant att skriva om nu när jag, min familj, mina barn, inte är i något krisläge längre. Vad har jag att säga? Vad har jag att komma med? Ja, vem är jag nu när jag inte är mamma till ett särskilt vårdkrävande barn längre? Vem har jag blivit med allt det där på replängds avstånd?

Jag vet inte riktigt. Jag är inte klar med det än.

Vad jag däremot vet är att Signe blivit både längre och tyngre de senaste månaderna. Jag vågade mig ner till BVC till slut och vet nu att jag har 88 centimeter och 11,5 kilo unge att älska. Hon har tagit ett litet skutt på båda kurvorna och ligger väl i fas utvecklingsmässigt. Om en månad fyller hon tre. Om tre månader går hon över till avdelningen för stora barn på förskolan. Hon är "stooo tjej". Vem är jag?

Ovido - Quiz & Flashcards