Linas liv i limbo

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Lina - 18 april 2013 22:52

Det där med att "skaffa barn", bli förälder, bilda familj. Jag vet och förstår och respekterar att alla människor inte gör det valet. Det gör jag verkligen. Men samtidigt...

När jag nattade Signe ikväll blev det så starkt för mig: Det här unnar jag alla. Att få dra in den söta doften av sitt barn i näsborrarna, lägga sina läppar mot en liten slät panna, höra andetag gå mot sömn och känna en kärlek som inte är som någon annan, som svindlar och värker och suger inombords. Att känna tilliten, som man måste förtjäna varje dag, strömma ut från en liten försvarslös kropp och in i sin egen där hjärtat växer ett snäpp, tänjs ut för mer kärlek och större sårbarhet. Det unnar jag alla. Det unnar jag dig.

Ovido - Quiz & Flashcards