Linas liv i limbo

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Lina - 2 april 2013 21:50

Idag har det snurrat i huvudet av två saker:


1. Mitt högra öga som drabbats av någon form av infektion/inflammation (kommer aldrig ihåg skillnaderna på de där två) och bara rinner och ser mörbultat ut. Jag har gått med en näsduk i handen hela dagen och torkat mig i ögonvrån som en blödig gammal tant.


2. Ordet tillit. Har ni tänkt på att det är ett palindrom? Man kan läsa det från båda hållen och komma fram till samma ord.


Och jag tänker att det är genialiskt! Det är ju just så tillit måste funka, åt båda hållen. Litar du på mig så litar jag på dig, och tvärtom. Lika sant i relationen förälder-barn som i realationen mellan livskamrater eller mellan chef och medarbetare. Enkelt på pappret men svårt i teorin.


Motsatsen till tillit måste väl bli misstro och vad blir det baklänges egentligen? Någon lokal form av crawl? Ortssim.


Fast mest har jag nog tänkt på mitt stackars öga.

Ovido - Quiz & Flashcards