Linas liv i limbo

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Lina - 23 mars 2013 16:51

Kanske, kanske är det lite vår i luften nu ändå. Minusgraderna håller stadigt i sig, men solen är i alla fall framme och värmer om man ställer sig upptryckt mot en husvägg i absolut lä. Det finns hopp...


Jag försöker hur som helst tvinga in lite vårkänslor här i huset med lite blommor, blader och diverse påskpynt. Jag äger inga påskkärringar men brukar försöka växtfärga ägg varje år. När jag tänker efter så har jag gjort det stadigt i över tio år nu. Herregud. Jag känner mig gammal. Bäst blir äggen om man gör dem tillsammans med vänner och igår hade jag förmånen att få göra just det. Förutom vänner och god mat så är lite lökskal, gurkmeja, blåbär, självhäftande plastfilm och sax är allt som behövs. Ja, och så ägg så klart, men det fattade ni väl ändå.


Alvin har fått nya snabba springskor och känns rätt vårig han med. Signe däremot är vintrig så det förslår med förkylning och feber i kroppen som gör kinderna röda och ögonen blanka. Tröttsamt.

Ovido - Quiz & Flashcards