Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

Så sant som det är sagt

Av Lina - 3 mars 2013 21:43

Min dator har lagt av och det är därför det blir så dåligt med bilder. Tråkigt. Extra tråkigt ikväll när jag klippte lugg på Signe. Det hade varit kul att visa hur söt hon blev, men det får bli en annan gång.


Ni som följer flera bloggar om barn som krånglar (eller har krånglat) med maten, vet att vi morsor skriver om utgifter nästan lika ofta som inkomster. Ja, alltså… Om bajs helt enkelt. Eller avsaknade av det kanske snarare. Det verkar vara mer regel än undantag att de här små liven har lite problem med att hålla magen igång och det får väldigt jobbiga konsekvenser. Vissa barn kräks när de inte gjort tvåan på länge och alla får nedsatt aptit.


Signe hade en sådan period för någon vecka sedan. Hon åt väldigt dåligt och vi märkte att hon gick runt och klämde lite nu och då utan att det kom något. Som tur är gillar hon katrinplommonpuré väldigt mycket och efter några burkar av detta mirakelmedel kom magen igång igen. Ett par dagar senare kom även aptiten tillbaka med full kraft och de senaste dagarna har hon ätit som det ätarproffs hon faktiskt är nu för tiden.


Alla historier om bajs och aptit har fått mig att omvärdera uttrycket ”lite skit rensar magen”. Det handlar inte alls om hur en aning smuts i maten kan rensa magen på annat onödigt. Det handlar helt enkelt om att lite skit rensar magen - skiter man lite så blir magen mindre full av skit och man får mer plats för mat.


Ibland är saker och ting faktiskt inte krångligare än de låter.


Ps. Tack igen för fina kommentarer och höga betyg på www.mammabloggar.se. Jag blir så glad. Verkligen. Ds.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards