Linas liv i limbo

Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Lina - 27 februari 2013 21:27

Hej. Det här tycker jag är jätteobekvämt, men nu gör jag det ändå. Jag ska tigga lite.


Ibland får jag ju för mig att det jag skriver här är lite viktigt. Då alltså framför allt det jag har att berätta om hur Signe gick från totalt matvägrande till lnormalt ätande. Jag vet att vår berättelse resan hjälpt flera barn och familjer och det gör mig så stolt att jag nästan blir lite odräglig.


Nu och då blir jag lite frustrerad över att jag inte kan nå ut till fler. Jag vet ju att det finns så många som är i samma usla situation som vi var för ett par år sedan. När frustrationen blir för stor surfar jag runt på nätet och letar. Jag söker på "sond", "sondberoende", "knapp", "knappmatad" och hoppas att jag ska hitta någon som råkar vara i samma sits som vi var och som dessutom bloggar om det så att det går att få kontakt. Det går så där kan man säga.


Det är sannerligen inte alla ledsna, sondmatande föräldrar som bloggar. Det däremot de flesta gör är att söka på nätet. De letar efter någon som kan förstå, som kan förklara. Någon som varit i samma läge och tagit sig ur det. Men hur ska de hitta mig?


Nu till tiggeriet. Jag har hittat en för mig ny söksida för bloggar där jag registrerat mig. www.mammabloggar.se Jag tänker mig att det borde vara en sida där de där ledsna och uppgivna mammorna letar. Nu undrar jag om ni vill hjälpa dem hitta mig.


Om man går in på sidan så kan man söka fram bloggen, sätta betyg på den och lämna en kommentar. Om du någon gång gillat något av det jag skrivit, om du tror att det kan vara bra eller roligt för någon annan att läsa det så får du väldigt gärna gå in på "mammabloggar" och betygsätta mig. (Du får så klart gå in och sätta lågt betyg också om du tycker att det är riktigt uselt. Ordet är som bekant fritt.)


Du får även gärna skriva en kommentar och berätta för andra varför du gillar bloggen, vad den ger dig, varför andra ska läsa den och så vidare...


Så, då ska jag sluta tigga och återgå till att bara vara jättetrött här i soffan. Jag vill ha mer vår, mer sol, mer ork och mindre mörker. Nu.

Ovido - Quiz & Flashcards