Linas liv i limbo

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Lina - 28 januari 2013 23:01

Okej. Här kommer, om ni ursäktar, ett inlägg på temat "barnsligt klokt".


Igår blev det ingen dusch för Alvin som det var tänkt och därför har jag påmint honom flera gånger under dagen om att det är dags för tvagning ikväll. Vid tandborstningen kommer jag plötsligt på att han ju inte tagit den där duschen än. In i regnet med honom och när han kommer ut säger jag:


-Tänk att jag nästan glömde att du skulle duscha. Jag som sagt det flera gånger idag.

-Ja, säger Alvin och fnissar lite.

-Och jag hade redan glömt det. Det gör man gärna när man inte vill.


Visst är det exakt så det är!

Av Lina - 28 januari 2013 15:45

Alvin är hos kompis. Signe sover ute i vagnen. Jag är ensam inne i huset och det är så tyst att det gör ont i öronen.

Underbart.

Till lunch idag åt Signe åtta, jag repeterar; ÅTTA köttbullar. Det blir fortfarande en mindre chock för mig varje gång hon beter sig som ett friskt barn och tar igen för förlorad mat efter sjukdom.

Ätmönster dag för dag vid förkylning och feber: Inget, inget, lite, inget, lite, massor, massor, lagom, lagom, mindre, mycket, lagom, mycket, mindre... Ungefär så ser det ut för min unge. Hur ser det ut för era?

Ovido - Quiz & Flashcards