Linas liv i limbo

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Lina - 11 januari 2013 23:32

Så var årets första arbetsvecka till ända. Jag avslutade med dunder och brak genom att försova mig lite lätt, vara tvungen att ta bilen till jobbet och köra igenom Göteborgs nya vägtullar för första gången, jobba en skvätt och sedan bege mig till tandläkaren för att bli två lagningar rikare och nära två tusenlappar fattigare.


Roligare har man haft.


Betydligt trevligare var att komma till förskolan och få se Alvins livs första skrivbok. Ett blått häfte i A5-format där han mödosamt plitat ner "säl", "gås", "kniv" och annat matnyttigt. Nu är det bara ett halvår kvar till skolstart och det kan jag inte skriva mer om för det gör mig så vankelmodig. Det är märkligt hur gärna man vill att barnen ska växa och bli stora, samtidigt som man vill behålla dem små länge, länge.


 

Ovido - Quiz & Flashcards