Linas liv i limbo

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Lina - 21 december 2012 21:27

Det är som bekant oerhört populärt att ståta med egen julkalender i bloggosfären. Lucka efter lucka ska öppnas och bakom dem gömmer sig tjugofyra tävlingar/reklambudskap från diverse sponsorer. Jag är min egen sponsor och bjuder er därför bara en enda lucka i december. En minneslucka.


Som jag skrivit tidigare har Signe blivit kallad till kontroll på BVC före jul, den 21 december närmare bestämt. Hon fick kallensen i början på november. Jag läste den, skrev om den och glömde den. Eller, jag har nog tänkt på den lite då och då, men inte idag. Idag var den som bortblåst. Enda anledningen att jag kom på det var att Anna messade och frågade hur det gått. "Vaddå gått?", tänkte jag. "Vaddå BVC?" Sedan trillade polletten ner och jag skämdes lite över att jag låtit vår trevliga sköterska sitta och vänta på en liten unge som aldrig kom.


Men så fick jag en så skön reaktion från Anna: "Glömde du gå??? Det låter sunt. :-D"


Och då kändes det genast bättre. Ja riktigt bra faktiskt. Innan har varje besök på BVC, eller liknande inrättning, varit förknippat med så mycket magknip att det omöjligt kunnat ignoreras. Tid och dag för kontrollen har lyst som eldskrift i skyn och ju mer vi närmat oss dagen D, desto svårare har det varit att bete sig normalt i matsituationerna med Signe.


Men NO MORE! Säger jag er. NO MORE! Sedan är det ju så klart inte okej att låta trevliga, eller otrevliga för den delen, BVC-sköterskor vänta, men just idag struntar vi i det.

Skapa flashcards