Linas liv i limbo

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Lina - 17 december 2012 21:57


Risken när man åker och handlar mat hungrig direkt efter jobbet, utan inköpslista eller minsta plan i huvudet, är att måltiden framåt kvällningen består av saffransostkaka, vispgrädde, körsbärssås, bröd, leverpastej, saltgurka, bacon och chokladphiladelphia.


Bara så ni vet…


Signe var den av oss som åt bäst med sin Örtagårdsgryta med sås (flytande smör). Jag blir fortfarande så otroligt glad när hon ber om mer mat. När hon sträcker fram tallriken och säger ”Maten e slut. Mera mat.” Eller när hon sitter och äter och säger ”Smaskigt!”, ”Smaskens!”, ”Gott!” eller ”Jag gillar mat.” Då slår hjärtat ett extra slag och jag blir varm och mjuk i bröstet. Undra hur länge det kommer att hålla i sig. Tills hon är 34? Jag kanske ska ringa hem till min mamma och berätta vad jag åt ikväll och höra om hon låter glad, varm och mjuk i bröstet.

Ovido - Quiz & Flashcards