Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Hela helgens höjdpunkter

Av Lina - 16 december 2012 20:45


















 

Den här helgen har ärligt talat varit fullmatad med höjdpunkter.

 

  • Fredag: Glöggbjudning hos grannen. Lyx.
  • Lördag: Julbord med makens jobb. Überlyx.
  • Söndag: Middagsbjudning hos föräldrarna. Lyx igen. 

Jag älskar att ha helgerna fulla, träffa andra människor, äta gott och ha det bra. Det enda omaket är att man inte hinner städa eller ta hand om tvätten och därför knappt vill vara hemma när söndagen kommer.


När veckan går åt till att jobba på jobbet och husera runt i huset så brukar helgen få vikas åt regelrätt sanering. Disk ska diskas, tvätt ska tvättas, golv ska torkas, lakan ska bytas och floden av leksaker som varje vecka tycks svämma över sina breddar ska motas tillbaka in i fåran igen. Så är det för oss i alla fall och jag föreställer mig att vi inte är ensamma om att ha det så. Maken däremot, han är övertygad om att alla andra familjer spelar spel och umgås tillsammans varje lördag förmiddag och att vi är de enda som tvingas hasta runt mellan diverse röror i tvättstuga, sovrum, lekrum, kök och toalett. Och vem vet, han kanske har rätt.


I alla fall... Julbord i all ära, men helgens största höjdpunkt var trots allt följande:


  

 


Första tappade tanden. Och som synes är tand två också på gång att lossna. Den vinglar betänkligt där i gluggen.


Annars har vi byggt minisnögubbar av den snö som ännu inte smält bort. I skrivande stund står de och vinglar anorektiskt i ösregnet. Undrar om det blir en vit jul här på västkusten eller inte...


 


Signe moffade i sig en och en halv burk katrinplommonpuré igår. Dubbel glädje när det gäller ett barn som både äter och bajsar lite lite ibland. Jag blev glad. Ännu gladare blev jag när jag slapp bajshelavägenupppåryggenfesten dagen efter. Den fick Fredric gå på. Perfekt efterfest till ett röjigt julbordskalas. Eller hur.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards