Linas liv i limbo

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Lina - 10 augusti 2012 23:07

Vi träffade mina svärföräldrar idag och de har inte sett Signe på några veckor. De hade med andra ord lite av det perspektiv som vi som ser Snurran varje dag saknar.  Från sin horisont tyckte de sig kunna konstatera att Signe numer pratar som en tok (det undgår ingen, oavsett vilket perspektiv man har) och att hon blivit tjockare om kinderna.


Har hon? Har hon det? Har hon blivit tjockare?


Jag blev i alla fall jätteglad när de sa så. Vi har inte vägt Signe på flera månader och har ingen aning om vad hon väger. Det känns ovant men väldigt skönt. Viktfixeringen är med andra ord inte total längre utan något mer normal. (Obs! Inte normal, men något åt det hållet. Typ. Kanske.)


Nästa vecka får vi veta om mina svärföräldrar hade rätt eller inte. Då ska vi till BVC och våg och måttband ska få säga sitt igen. Hua! Jag tänker inte mer på det nu. Jag fortsätter vara glad åt de förmodat tjockare kinderna istället.

Skapa flashcards