Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Semester - ett hårt jobb

Av Lina - 28 juli 2012 01:32

Vi har det bra nu. Sommar, sol och semester. Jag njuter och är tacksam. Det är jag verkligen. Vi har just kommit hem från sköna dagar i Halmstad och Halland visade sig verkligen från sin bästa sida.

 

 

 

Men inte ens på semestern kan man bara lata sig. Nej, gräset måste klippas, korna mjölkas och hönor nackas. Signe hjälper till så snabbt hon bara kan. Så snabbt att inte ens kameran hinner fånga henne ordentligt. 

 

 

 

(Det där med kreatur och flygfän var bara ljug förresten. Här nackas ingen och det enda som mjölkas ur är väl möjligen semesterkassan.)

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Skapa flashcards