Linas liv i limbo

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Lina - 20 juli 2012 22:00


Jag är officiellt dum i huvudet. Störd. Jag har drabbats av någon form av orossyndrom som ätit upp delar av min hjärna de senaste åren så att den nu mer liknar en schweizerost. På så vis får oron fri lejd och allt sunt förnuft dör av syrebrist.


Signes fötter har vuxit en del den senaste tiden. Hon har gått upp två storlekar på skorna och häromdagen skrattade vi lite åt hennes långa fötter och jag tänkte att det är bra att hon växer. Det ska ju barn göra.


Men så idag så jag hennes små fossingar igen, tänkte att det syns att de vuxit en del och så började det. Ett av de där hålen i min hjärna aktiverades och sög fram ett vakuum i huvudet på mig som gjorde att inget annat än oron i mig fick luft.


”Tänk om det är något fel på henne. Tänk om hon har någon slags sjukdom eller syndrom som gör att hennes fötter växer ohämmat. Finns det något sådant? Något slags bigfootsyndrom som är extremt ovanligt men dödligt? Jag måste googla på det. Har hon visat några andra symtom? Visst har hon varit lite gnällig det senaste. Hon har ju sovit ovanligt länge på mornarna. Hur kan jag ha missat det? Hon är uppenbarligen jättesjuk. Klart att hon är. Varför skulle vi ha turen att slippa en dödlig sjukdom? Klart att vi kommer att förlora henne. Vad gör jag då? Vad i hela friden gör jag då...”


Om man aktiverat den där orosgenen, om man insett att ens barn kan dö, finns det något sätt att avaktivera den igen? För vad ska jag göra? Vad kan jag göra mer än att skydda mina barn på ett normalt sätt? Spänna fast dem med bälte i bilen, hålla dem i handen när vi går över vägen, åka till sjukhuset med dem om de blir sjuka, vaccinera dem, älska dem, ta hand om dem. Mer än så kan jag inte göra. Mer än så kan ingen göra men de kan dö ändå. Det kan alla barn göra och det är ju det som är så orättvist. Så JÄVLA orättvist.


Men jag tror inte att Signe kommer att dö av bigfootsjuka. Det tror jag inte. Men jag tänkte i en sekund att det var möjligt och det känns helt stört.


Av Lina - 20 juli 2012 00:50

Vi skaffade nät till bärbuskarna i år. Som skydd mot fåglar och andra skadedjur.


Det funkade väl sådär. 


 

Men vem bryr sig egentligen om bären när det man får i nätet är det här:


  


Jag bara undrar...



Skapa flashcards