Linas liv i limbo

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Lina - 11 juni 2012 08:30

Vi har nu återigen gått in i jubileernas tidevarv. Det blir visst så varje maj och juni numer. I år är det tvåårsjubileum som firas. I maj var det två år sedan vattnet gick. Idag är det två år sedan jag startade bloggen. Om knappt två veckor fyller Signe två år.


Men vänta nu! Vi firar ju ettårsjubileum också. I mitten på juni är det ett år sedan vi började med sondavvänjningen med hjälp av teamet i Graz. Juli är det ett år sedan vi matade i knappen för sista gången. I november är det ett år sedan vi tog bort knappen.


Så mycket att minnas. Så mycket att fira. Och så en del att vara ledsen över.


För er som inte hängt med hela vägen från början så lät det så här då…


Jag läser vad jag själv skrivit och tänker att jag var en annan då. Att livet var ett annat. Så mycket vatten har runnit under så många broar sedan dess, jag har mött så många människor, upplevt så mycket och känt så starkt att jag omöjligt kunnat komma ut i samma skick och fason på andra sidan. Jag säger inte att jag har blivit bättre, men kanske lite klokare, fast också bittrare, något segare och betydligt krassare och så mycket, mycket blödigare. Herreguuuuud! Jag lipar för allt nu för tiden. Jag som aldrig vattnat varken TV-soffor, biostolar eller bokblad med tårar får nu för tiden en klump i halsen när jag ser på Let’s dance. 


Så kan det gå. Så kan det bli. Sån’t är livet och det är bara att hänga med.

Ovido - Quiz & Flashcards