Linas liv i limbo

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Lina - 20 april 2012 21:05


        Bild: Unicef/Asselin


Det finns vissa privilegier med att blogga. Sannerligen! Man får till exempel chansen att bidra till projekt som Unicef driver. Det är nämligen så att bara genom att skriva det här inlägget fixar jag till stelkrampsvaccin till 95 barn runtom i världen. Det är sant! Apoteket Hjärtat har lovat Unicef att skänka just så många doser vaccin för varje bloggare som skriver om projektet. Så om du också har en blogg så tycker jag absolut att du ska göra som jag. Kampanjen pågår mellan 16 april och 13 maj och du kan läsa mer om den här.


Har du ingen blogg kan du så klart bidra ändå. Som Världsförälder kan du för 100 kronor i månaden göra det möjligt för fler av världens barn får tillgång till vaccin, medicin, rent vatten och utbildning. Lär mer här

Av Lina - 20 april 2012 17:13

Jag måste bara få ge er en ögonblicksbild.


Det är fredag. Klockan är inte ens halv sex. Jag är redan hemma från jobbet, har ålat ur jobbkläderna och halkat i världens mjukaste nattlinne. Fredric står vid spisen och fixar hemlagad pizza med extra allt och jag halvligger i soffan med datorn i knäet och ett glas rödvin i handen. (Vinet är inköpt av maken efter att han googlat "lättdrucket".) Signe och Alvin dansar som tokar till Sean Banan. Signe har morotssoppa på hela tröjan efter att nyss ha ätit middag. Alla är friska. Alla är nöjda. Alla är glada. 


Det är bra nu. Bara bra. Nu.


Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards