Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Perspektiv

Av Lina - 25 mars 2012 22:25

 


Sol, full fart och glada miner. Vilken fin och lat söndag vi haft! Det behövdes. Jag har somnat i solstol på altanen och bränt in årets första bonnabränna. Något av en tradition det där skulle jag säga.


Signe äter skapligt men inte riktigt som förr. Jag ordar inte mer om det nu, istället vill jag visa er något som gav mig lite perspektiv på tillvaron tidigare idag.


Jag tog kort med en gammal kamera som jag inte använt på att tag och när jag gick igenom bilderna hoppade jag från det sista fotot på minneskortet till det första. Jag hoppas alltså från det här...


 


Till det här...


 


Kan man bli annat än tacksam för livet då? Jag bara undrar...

 
 
Ingen bild

Andrea

26 mars 2012 10:10

Ljuvliga bilder båda två... Vilken kämpe i ordets rätta bemärkelse... Och maten, vad glad jag blir när det går åt rätt håll... Det är konstigt hur en egentligen okänd liten tjej kan kliva rakt in i hjärtat. Fortsätt kämpa och jag tänker extra på er med tanke på den stora dagen som närmar sig - DAGIS.... Det kommer bli kanon (skriver jag lite hurtigt men vet hur det måste kännas att släppa kontrollen - hjälp!!!!) Kram kram

 
Sofia

Sofia

26 mars 2012 12:57

Nu gråter jag stora tårar av glädje och av påminnelsen av livets skörhet och storhet!

http://benjaminimalimaten.blogspot.com

 
Ingen bild

Fröken Sandra

29 mars 2012 20:28

Vilket underverk hon är ändå! Så liten och tunn till såhär sprudlande busig och vetgirig! :D Tacksam är bara förnamnet.
Kram till er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards