Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Ner och ner

Av Lina - 18 mars 2012 00:29

Febern har gått ner. Det är bra.


Vikten har också gått ner. Det är inte så bra.


Det maffigaste Signe fick i sig idag var en chokladboll. Hon åt upp nästan hela den lilla bollen och jag blev nästan glad en liten stund. Jag blev mindre glad när hon tackade nej till välling, makaroner, fruktpuré, nötcréme, äpple, banan, pannkaka, räkor, gurka, potatisgratäng, choklad, isglass, bröstmjölksersättning, chips, våffla, lösgodis, barnmat på burk och köttbullar.


Jag vet att jag försöker för mycket. Jag vet att jag borde sitta cool och läsa Tjechov när Signe ska äta och bara rycka nonchalant på axlarna när hon ratar och putter bort det som bjuds. Att jag borde lita på henne och inte försöka ta kontroll över hennes ätande. Jag vet det men faktum är att jag inte fixar det just nu. Faktum är att de fina byxorna jag plockade fram till henne för några veckor sedan för att de bara var lite, lite för stora nu åkt ner i lådan för mycket för stora kläder igen. Faktum är att tejpen på blöjan snart går omlott. Faktum är att de gram vi kämpat så hårt för de senaste månaderna nu rinner av Signes lilla kropp i strid ström.


Men hon verkar i alla fall ha mindre ont idag. Hon rör sig inte riktigt lika försiktigt som igår och drar inte upp knäna lika krampaktigt mot magen för att skydda operationssåret när jag lyfter upp henne. Alltid något…

 
 
Ingen bild

Vicki

18 mars 2012 11:16

Jag igen, bara en liten fundering, kan det vara så att Signe försöker ta lite kontroll just nu genom att sluta äta? hon har varit med om en del där hon inte har kontroll, läkarundersökningar, operationer, etc. Hon märker att maten kan hon ha kontroll över? hon märker att ni blir stressade o det gör att hon inte äter.
Förstår att det är svårt, men kan du inte bara testa att låta lite av det hon tycker om stå framme så hon kan gå o plocka när hon vill utan att ni "tjatar" på henne, då har hon kontroll på ett annat sätt?

 
Ingen bild

Sofia

18 mars 2012 20:35

Stackars er, det låter verkligen jobbigt. Och så "orättvist" att ni får det ännu jobbigare. Jag önskar såklart inte mitt barn sjukdom, men jag önskar ändå att vi i vår familj kunde få den där febern så att ni slapp. Så att Signe slapp få ännu en anledning till att det blir svårt med maten. Krya på er. Och du, det vänder uppåt igen med vikten. Så ÄR det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards