Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Balansera

Av Lina - 23 februari 2012 23:18

Jag blev nästan lite äcklad över mig själv när jag läste föregående inlägg. Allt låter så slajmigt nöjt.


Tjoho! Jobbet är bra och kul, kul, kul! Och när jag inte jobbar så är jag föräldraledig på ett fantastiskt sätt. Grymt! Å så har jag fått ”möjlighet att prova nya spännande uppgifter”. Herregud! Skriver jag min egen platsannons? Man kan ju nästan tro det men strunt i det och tjolahopp för nu ska Signe börja på förskola i världsklass. Ta-daaaaa!


Inte så att man ska vara negativ och tjurig för att gå hem hos mig. Nej, men jag är lite allergisk mot folk som alltid och osorterat lyfter fram hur fantaaaaaastiskt allt är. Ni vet vilka jag menar. De där som har uuuunderbara boenden i suveräna områden som de köpt för kanonpris och som går till världens bästa jobb varje dag, droppar av högintelligenta barn på oöverträffat pedagogiska förskolor på vägen dit och lunchar fantastiska luncher med kanonkollegor. De gör alltid rätt val, lagar god mat som de köper perfekt matchat vin till och har lyckade fester till vilka de bjuder både släktingar och goda vänner vilka alla har spännande, statusfyllda arbeten. De har snärjt den perfekta partnern som de gärna reser iväg på långa semestrar tillsammans med. Gärna i en trång segelbåt, som så klart inte alls är trång utan bara gemytlig och charmig. Och på semestern älskar alla barnen sina flytvästar som är tillverkade i ett överlägset material och mamman och pappan höjer inte rösten mot varandra en enda gång. För vad har man att bråka om när allt är så uuuunderbart?


Mja. Jag är skeptisk.


Vi vet väl allihop att verkligheten aldrig är så genomfantastisk. Huset är fint, man trivs där man bor men hade gärna byggt om hallen, bytt ut en och annan granne och byggt ett farthinder i storlek med Mount Everest så att idioter i 745:or förvånat skulle flyga halvvägs in i skogen nästa gång de racade förbi i 110. Jobbet är roligt för det mesta men tråkigt ibland och de arbetskamrater man inte älskar gillar man mer eller mindre mycket olika dagar på året. Diplomatiskt uttryckt. Man älskar sina ungar så att det gör ont men vissa kvällar kan klockan inte bli läggdags tillräckligt fort och man kan vid obevakade ögonblick komma på sig själv med att avundas väninnan som är singel och barnlös. Släkten är värst och bäst på en gång och folk jobbar med de mest märkliga saker. Eller så jobbar de inte alls. (Och allt sådant spelar väl mindre roll om man är just släkting eller vän. Då är det väl relationen som räknas, inte titeln.) Man är lycklig att det finns någon där när man sträcker ut handen till andra sidan dubbelsängen men drömmer ändå ibland om en ensam 90-säng utan relationstjafs. Semester är härligt men både semestergräl och semestersex hör till, det är en naturlag (lagen om verkan och motverkan) och sura ungar i en segelbåt kan man vara utan så man drar till Mallis och låter Bamse adoptera barnen istället. Det blir bra.


Känns jag mer välbalanserad nu?

 
 
Ingen bild

Hanna

24 februari 2012 20:51

Jag tror jag älskar dig!

 
Ingen bild

Hanna

24 februari 2012 20:53

eller ja. det där lät kanske lite, lite konstigt för att komma från en total främling men jag har läst din blogg från första till sista sidan och grinat och skrattat med dig. du skriver fantastiskt!

Lina

24 februari 2012 22:40

Ha ha! TACK! Att någon sätter sig och läser "från pärm till pärm" är väl den finaste komplimang en bloggare kan få. :-)

 
Ingen bild

Therese Henriksson

25 februari 2012 20:05

Du är lika underbar som alltid Lina!! Tur att du skrev det här inlägget för att motverka det förra, annars hade jag kunnat tro att du gått och blivit lite "bloggish" :-). Ha en fin helg med din fina familj i det fina vädret! Kram Therese

 
Ingen bild

Camilla

1 mars 2012 19:24

Du är så enormt träffsäker och det får mig att skratta gott! Tack Lina, jag behövde det :-)

 
Ingen bild

vera

8 mars 2012 17:15

Lina, min Lina!!
Så skriver en sann speed-poet! Minns du sportreferatet i vår "toa-gästbok"? Har du det kvar bör du läsa det och häpna över din "witt" och fräcka formuleringar. Miss you! Kram...

Lina

8 mars 2012 20:29

Vad du minns Vera! Måste leta fram den där boken. :-) Fina Vera. Saknar dig.

 
Ingen bild

Vera

8 mars 2012 21:02

Har laddat i flera veckor för ett RIKTIGT rejält handskrivet brev till dig. Nu börjar det närma sig den kritiska punkten så snart blir det nog av... Den som väntar på något gott alltså

Lina

9 mars 2012 18:22

Åååååååh! Ser fram emot det. Massor. :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards