Linas liv i limbo

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Lina - 20 februari 2012 20:26

Hej. Här är jag. Här är vi och där är ni. Trevligt.


Det blir inte mycket skrivet just nu. Inte för att jag inte gillar er eller för att jag tror att ni inte gillar mig, men jag har inte riktigt tid. Jag har börjat jobba heltid och det är kul, kul, kul men tar så klart tid.


Jag och Fredric har delat på tiden hemma sedan i maj och det är ett upplägg jag verkligen kan rekommendera. Halva veckan på jobbet och halva veckan hemma. Grymt! Man hinner njuta av och längta efter båda ställena liksom. (Förutsatt att man gillar sitt jobb och sitt hem då…) Nu har jag fått möjlighet att prova nya spännande uppgifter och då har Fredric gått hem på heltid. Planeringen är att Signe ska börja på dagis två dagar i veckan från april och det känns så klart lite ont i magen som alltid när inskolning närmar sig. Är hon redo? Är vi redo? Och kanske speciellt när det gäller Signe: Kommer det att gå bra med maten?


Vi mjukstartar med två dagar per vecka från april fram till sommaren och så får vi se hur vi går vidare till hösten. Vi har världens bästa förskola och Alvin kommer att finnas i salen bredvid så det känns så klart som goda förutsättningar. Men ändå. Det där lilla ontet i magen. Det hör väl till. 

Skapa flashcards