Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Nätfiske

Av Lina - 26 januari 2012 00:24

 


Här kommer något som kanske är helt off topic men som jag bara måste få ur mig:


Alltså, jag bara avskyr TV-reklamen för nätdejtingsajten som uppger sig vara ”för singlar med höga anspråk”. Jag får rysningar över hela kroppen när ”Anna, inredningsarkitekt” berättar att hon skrev in sig ”för att hon ville ha en man med stiiil”.


- Määää, säger hela singel-Sverige. Var är sajten för alla oss med låga anspråk då? Vi som tar vem som helst, som tar första bästa, som inte bryr oss om vem som blir pappa till våra barn, vem vi vaknar upp med på morgonen, vilken snubbe det är som ställer sin tandborste bredvid vår. Var ska vi nätdejta då?


Nu slipper jag ju tackochlov dejta alls eftersom jag redan har en snubbe att vakna upp med på morgonen och som jag gärna delar tandborstmugg med, men som människa så måste man ju bara få reagera lite. Denna ”elitmänniska vs. vanlig människa-mentalitet” äcklar mig. Vem har inte höga anspråk när det gäller val av partner? Men de anspråken måste väl inte alltid betyda att man måste fånga sig flest högskolepoäng och högst lön paketerat i tightast kropp med mest inbitna solbränna.


Och detta flashande med titlar! Lade vi inte bort titlarna i Sverige i samband med du-reformen på 60-talet? Ska vi kanske gå tillbaka till kamrer Ohlsson, ingenjör Brattlund och räntmästare Ahlbom?  I så fall borde det väl ha tillkommit en del nya epitet så som mjukvaruutvecklare Reuter, controller Aziz och managementkonsult Johansson. Nej buuuu säger jag. Kalla mig Lina tack ska du ha.


Jag hoppas att Anna hittat sin man med stiiil och att de lever lyckliga i alla sina dar, det gör jag verkligen. Men när jag halvligger i soffan och slötittar på TV så vill jag hellre se ”Emma som vill ha en man med mjuka händer och ett stort hjärta” eller ”Lars som vill ha en kvinna med skratt i rösten och tålamod med hans passion för undulater”. Det hade känts mycket bättre, mycket trevligare och mycket mänskligare. Så. Kan någon styra upp det?


 
 
Att vara någons fru

Att vara någons fru

26 januari 2012 08:34

och killen då! Han skrämmer livet ur mig.

http://www.attvaranagonsfru.se

Lina

26 januari 2012 09:24

Jag vet! Men jag hittade inte honom på Youtube och kom inte ihåg vad han gav för anledning till sina höööga anspråk, men de där ögonen förföljer mig om natten. Hua!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards