Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Why oh why

Av Lina - 28 december 2011 23:01

Läs det här. Läs sedan vidare och följ instruktionerna...


PausVogel...


(Jag känner mig tvingad att ha en liten förklarande text här efter att min mamma frågat "varför VARFÖR jag har en jättestor bild av han den däringa som leder Go' kväll på min blogg". Jo kära mamma, och alla andra som undrar, jag har helt enkelt hängivit mig åt en liten ordvits i sann Göteboss-anda. Mannen på bilden heter Joachim Vogel (uttalas "fågel"). Först tänkte jag lägga in en bild på en fågel, en pausfågel alltså, så att det skulle bli lite mellanrum mellan texterna, men så tänkte jag ett varv till och tyckte att det var roligare med något annat som pausfågel, som någon som heter fågel till exempel. Ja, kanske inte jätteroligt, men hur ofta är egentligen ordvitsar det?


 



Ja varför, varför, varför skriver man? Varför skriver jag? Vilka goda anledningar finns det till att lägga ut delar av sitt liv och sina tankar till allmän beskådan på internet? Jag börjar listan och så fyller ni på. Inom en snar framtid kanske vi tar oss an listan på anledningar att sluta skriva.


1. För att jag vill.

2. För att jag kan. (Hade jag bott i Kina så hade inte en enda kines, mer än jag själv, kunnat läsa om mina vedermödor.)

3. För att det känns bra. (Det där skulle man väl kunna utveckla i en evighet, men jag nöjer mig med ett enkelt konstaterande.)

4. För att jag uppenbarligen är en uppmärksamhetsjunky. (Något jag lärt mig om mig själv genom bloggen och sådana lärdomar kan man ju bara inte låta gå en förbi.)

5. För att det känns mindre ensamt så.


Så, nu är det er tur. Varför ska jag skriva? Ni som själva skriver – varför gör ni det?


Jag ska själv ta mig en funderare och se om jag kan lägga till något mer till listan. Kan jag inte det så går jag vidare till lista nummer två.

 
 
Sofia

Sofia

29 december 2011 10:31

Om DU inte bloggat hade VI troligen fortfarande sondmatat Benjamin! Glöm inte det!!!

http://benjaminimalimaten.blogspot.com

Lina

29 december 2011 16:55

Det var en otroligt bra anledning. Jag lägger den till listan och hoppas kunna bygga på den med att han går från flaska till fast mat också. :-)

 
Ingen bild

Susanna

30 december 2011 22:04

För att stötta och inspirera andra i liknande situationer. Att andra känner sig mindre ensamma ;-) Keep on going! Gott nytt bloggår 2012!

 
Sofia

Sofia

31 december 2011 10:55

Att blogga är också ett utlopp för ens, på grund av tidsbrist, sakta borttynande kreativa ådra.

http://benjaminimalimaten.blogspot.com

Lina

31 december 2011 13:55

Dagens sanning Sofia!

 
Ingen bild

jessica

1 januari 2012 12:58

Det finns några bloggar som jag kollar varje dag och som gett mig otroligt mycket. Din blogg är en sån blogg.

När alla runt mig fått små perfekta barn utan några som helst fel har jag känt mig så ensam, ledsen och vilsen att jag inte vetat vart jag ska ta vägen.
När ingen förstår och ingen har lust att förstå är det svårt att inte lägga sig under täcket och gråta till man skakar.

Men det finns folk som förstår. Folk som kanske inte gått igenom exakt samma men som gått på den krokiga stigen bredvid och snubblat på rötterna och velat ge upp. Folk som trots allt rest på sig och gått vidare och kommit ut i solskenet igen. Folk som förstår.

Jag är extremt tacksam för din blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Skapa flashcards